دیجی بانو (بانک جامع مقالات آرایشی و بهداشتی )

دیجی بانو به عنوان جامع ترین مرجع تخصصی آرایشی و پیرایشی به منظور رفاه حال شهروندان و هم میهنان محترم با اهداف و ماموریت های زیر شروع به فعالیت نموده و امیدوار است بتواند در آینده نزدیک نظر مشتریان خود را جلب نماید.
همکاری این سامانه قدرتمند فقط با برند های معتبر و بنام بوده ، ضمانت اصالت کالای خریداری شده، گارانتی محصولات، ضمانت مرجوعی کالا از جمله تعهدات دیجی بانو می باشد.
این اطمینان را به مشتریان خود میدهیم ، هرگز از حوزه تخصصی زیبائی و بهداشتی خارج نشویم . مشتریان ما مطمئن باشند محصولات ارائه شده در سامانه دارای مجوز از سازمانها و موسسات معتبر و تائیدیه های مراجع ذیصلاح را دارد.

طبقه بندی موضوعی

راه حل برای ریزش مو

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۴۲ ب.ظ

راه حل برای ریزش مو

یکی از مشکلاتی است که خانم ها و آقایان مشترکا" به آن مبتلا هستند مشکل ریزش مو است . ریزش مو که به دو صورت موضعی و منتشر اتفاق می افتاد در هر بیماری علت خاصی دارد. لذا تشخیص صحیح علت ریزش مو گام نخست جهت درمان این مشکل محسوب می شود .
علل عمدة ریزش مو در خانم ها و آقایان عبارتند از :
1- سوء تغذیه : رژیم های شدید ، کمبود : پروتئین ، آهن ، روی ، ویتامین Bو اسیدفولیک.
2- زایمان : قطع استروژن ، از دست دادن خون و فقر آهن .
3- استرس : روحی ( افسردگی ) ، جسمی ( جراحی و ... )
4- بیماری ها : غیرعفونی ( هیپو یا هایپر تیروئیدی ، کم خونی و ...) ، عفونی ( سل ، بروسلولوز ، کچلی ، شوره یا سبوره و ... )
5- مصرف برخی از داروها : پروپرانولول ، ویتامین، هپارین ، داروهای شیمی درمانی و ...
6- هورمون ها : افزایش تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون توسط آنزیم فایو آلفا ردوکتاز5 Alfa Reductase ) ) باعث می شود مو ها از حالت معمولی ( Terminal) به حالت کرکی ( Villus ) تبدیل شده و نهایتا" بریزد . البته موهای وابسته به اندروژن (Androgen Dependent ) که تعداد آنها ارثی است تحت تاثیر تغییرات هورمونی ریزش خواهد داشت .

درمان های ریزش مو

از آنجائیکه علل این مشکل در مورد هر بیماری متفاوت است لذا نمی توان بطور قطع یک نوع درمان را برای انواع ریزش مو معرفی نمود. ولی بطور کلی یک یا چند نوع از درمان های ذیل با توجه به اندیکاسیون ریزش مو تجویز می گرد .
1- داروهای تقویتی برای جبران سوء تغذیه
کپسول، قرص، شربت و پودرهای محلول در آب که از این دسته می توان نام برد: فیتوفانر، اکوفن، سولفات روی، فروس سولفات، هماتینیک، فی فول، B5پنتین، بیوتین، پودرهای پروتئین هیدرولیز شده و ...
2- آمپول ها (ماساژ دادنی) ، لوسیون ها و شامپوهای ضد ریزش
2-1- آمپول ها: بعد از شستشوی موی سر و خشک کردن با حوله، محتوی آمپول روی ریشه مو ریخته شده و ماساژ داده می شود. نیاز به آبکشی ندارد. از این دسته می توان نام برد :

Hair Force , Phytocyane , Yves Rocher Anti Chute Serum , Yunsey Vigorance Hair Loss Shock , Phytopolleine Plus , BES Ginseng Lozione Attiva , Klorane Anti Hair Loss Treatment , Glycosan Anti Chute

2-2- محلول ها و لوسیون ها: این دارو ها نیز مانند آمپول ها (ماساژ دادنی) مورد استفاده قرار می گیرد. از این دسته می توان نام برد :

Xandrox 5% / 12.5 % , Minoxidil , Phytoaxil spray , Ducray Anastim , HEGOR Fortifyting Anti Hair Loss Lotion , …

2-3- شامپو های ضد ریزش: کف حاصل از این نوع شامپوها را بعد از ماساژ دادن تا 3 دقیقه روی پوست سر باقی می گذارند سپس آبکشی می شود. از این دسته می توان نام برد :

Phytoaxil Shampoo , Glycosan Anti Chute Shampoo , Yves Rocher Anti Chute Shampoo , Klorane Fortifyting Shampoo ,…

2-4- شامپو های ضد قارچ، شوره ، کچلی و ریزش های عفونی همچنین مو های شپش دار : طرز استفاده از این شامپوها نیز مثل شامپوهای ضد ریزش است . از این دسته می توان نام برد :

HEGOR Anti Poux Shampoo , Ketoconazole Shampoo , Tar Shampoo , Selenium sulfide Shampoo , HEGOR Anti Lice Repellent Shampoo , Anti Dandruff Shampoos , …

3- داروهای کنترل کنندة هورمون
این داروها که از نظر عملکرد مشابه بوده ولی با نام های تجاری متفاوت در بازار دارویی عرضه شده است غالبا" کنترل کنندة فعالیت آنزیم فایو آلفا ردوکتاز (5 Alfa Reductase ) می باشد . این نوع داروها توسط پزشک متخصص بصورت 5/0 میلی گرم 2 بار در روز تجویز می شود . از این دسته می توان نام برد :

Finasteride , propecia , Proscar ,…

در آخر اکیدا"تذکرداده می شود که مطالب بالا صرفا" جهت افزایش اطلاعات عمومی ارائه شده و هرگونه درمان جهت ریزش مو فقط می بایست طبق تشخیص و تجویز پزشک متخصص پوست و مو انجام شود .

  • دیجی بانو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی