دیجی بانو (بانک جامع مقالات آرایشی و بهداشتی )

دیجی بانو به عنوان جامع ترین مرجع تخصصی آرایشی و پیرایشی به منظور رفاه حال شهروندان و هم میهنان محترم با اهداف و ماموریت های زیر شروع به فعالیت نموده و امیدوار است بتواند در آینده نزدیک نظر مشتریان خود را جلب نماید.
همکاری این سامانه قدرتمند فقط با برند های معتبر و بنام بوده ، ضمانت اصالت کالای خریداری شده، گارانتی محصولات، ضمانت مرجوعی کالا از جمله تعهدات دیجی بانو می باشد.
این اطمینان را به مشتریان خود میدهیم ، هرگز از حوزه تخصصی زیبائی و بهداشتی خارج نشویم . مشتریان ما مطمئن باشند محصولات ارائه شده در سامانه دارای مجوز از سازمانها و موسسات معتبر و تائیدیه های مراجع ذیصلاح را دارد.

طبقه بندی موضوعی

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰
مرداد

بالا بردن حجم مو ها

هر روز بعد از شانه زدن موها، چاره‌ای ندارید جز اینکه با یک دسته از آنها شاید هم چند تار از آنها که روی برس یا شانه سرتان باقی مانده‌اند خداحافظی کنید! با این اوصاف هر روز با یک نگاه نگران، حجم موها را در آینه بررسی می‌کنید شاید حجم موهای شما اصلا کم نباشد و فقط چند اشتباه کوچک باعث کم‌پشت به نظر رسیدن‌شان شود.

برس‌تان را درست انتخاب کنید

اگر بنا دارید به موهای‌تان حجم دهید، بهتر است از برس‌های تخت یا فلزی استفاده نکنید. برس‌های گرد که با آنها بیشتر موهای‌تان را سشوار می‌کشید برای حجم دادن به موهای شما بهترین گزینه هستند؛ بنابراین هر زمانی که احساس کردید می‌خواهید به موهای‌تان حجم دهید با این برس‌ها زلف‌های‌تان را شانه بزنید.

موها را صحیح کوتاه کنید

اگر موهای نازکی دارید که اتفاقا بلند هم هست کاملا طبیعی است که کم‌حجم به نظر برسد. حالا اگر دل‌تان می‌خواهد تغییری در موهای‌تان بدهید نباید قیچی را بردارید و فقط طول آنها را کوتاه کنید. موهای‌تان را لایه‌لایه کوتاه کنید. طول هر لایه باید در اندازه متوسط کوتاه شود. در این صورت موهای‌تان روی هم می‌ریزد و پرحجم به نظر می‌رسد؛ آن هم بدون اینکه به لحاظ قدی کوتاه شده باشد.

وقتی موها را زیادی داغ می‌کنید

استفاده از گرما برای آرایش موها از جمله صاف یا فر کردن‌شان در مقدار مناسب می‌تواند شکل موهای شما را دلخواه و جذاب کند اما وقتی این گرما بیش از حد زیاد شود، قطعا به موهای شما صدمه می‌زند. یادتان باشد یک محصول آرایشی مو ممکن است تا 400 درجه هم داغ شود اما این دلیل نمی‌شود که شما از این حرارت برای شکل دادن به موهای‌تان استفاده کنید.
چنین حرارتی می‌تواند به پوشش موی شما صدمه بزند و در نهایت باعث شکستگی‌شان شود که این مسئله  به خودی خود باعث کم‌حجم شدن موها می‌شود. در عین حال می‌توانید پیش از استفاده از چنین وسایلی از محافظ‌های حرارتی هم استفاده کنید.

موها را زیادی کوتاه نکنید

برای خانم‌هایی که اندازه موی‌شان تا روی شانه یا بلندتر است،  کوتاه کردن بیش از حد مو ممکن است باعث شود حجم موهای‌شان ناگهان خیلی کمتر به نظر برسد؛ بنابراین اگر دنبال تغییری در شکل موهای‌تان هستید، می‌توانید سراغ چتری بروید یا اینکه فقط جلوی موهای‌تان را تا حدی کوتاه کنید که بخشی از آن روی پیشانی قرار بگیرد. در این صورت موهای‌تان پرحجم‌تر به نظر می‌رسد.

های‌لایت را به موهای‌تان اضافه کنید

اگر می‌خواهید موهای‌تان از آنچه که هست پرحجم‌تر به نظر برسد نباید فقط از یک تک‌رنگ برای‌شان استفاده کنید. سراغ های‌لایت بروید. های‌لایت متفاوت از رنگ موی زمینه شما به رشته موهای‌تان عمق می‌دهد؛ بنابراین فقط از یک توناژ رنگی برای موهای‌تان استفاده نکنید. های‌لایتی با رنگ متفاوت را هم اضافه کنید تا حجم موهای‌تان بیشتر به نظر برسد.

موهای‌تان را زیادی تیره کرده‌اید؟

رنگ‌های تیره معمولا در زمستان روی موهای خانم‌ها می‌نشینند. با این حال اگر شما نگران حجم موهای‌تان هستید، بهتر است سراغ رنگی دو، سه درجه روشن‌تر بروید. باید این نکته را بدانید که وقتی موهای‌تان را خیلی تیره می‌کنید، فرق شما خیلی مشخص می‌شود و زیادی پهن به نظر می‌رسد. به این ترتیب است که حجم مو هم خیلی کمتر از آن چیزی که هست نشان داده می‌شود. با این حال اگر رنگ موی خود را بیش از حد دوست دارید می‌توانید از ترفند سایه چشم و ابرو برای پوشش فرق خود استفاده کنید.

موها را جمع نکنید

شما با جمع کردن موهای‌تان درواقع فولیکول‌های مو را جمع می‌کنید و سبب شکستگی‌شان می‌شوید و در نهایت ریزش مو و کم‌حجمی از جدی‌ترین تبعات جمع کردن و بستن مو به حالت دم‌اسبی است؛ بنابراین نباید دائم موهای خود را ببندید.

رنگ پوست = رنگ مو!

اگر رنگ پوست صورت شما زیادی سفید است و در عین حال رنگ موی سرتان هم بلوند پلاتینیومی است، پس اصلا جای تعجبی ندارد اگر موهای‌تان کم‌حجم به نظر برسد. با این وصف هرچه رنگ موی سر شما به رنگ پوست‌تان نزدیک‌تر باشد، حجم موی‌تان کمتر به نظر می‌رسد.

شما محصولات را اشتباهی انتخاب کرده‌اید

اگر کیفیت موهای‌تان برای شما اهمیت دارد باید محصولات مناسب با آنها را انتخاب کنید. در این زمینه دقت کنید تجویزهای دیگران که برای خودشان موثر بوده نمی‌تواند به طور قطع برای شما هم همان اثرات مثبت را در پی داشته باشد. به طور کلی محصولاتی با پایه روغنی و سیلیکونی با خوابیدن در لا به لای مو می‌توانند در ضخیم نشان دادن تارهای آن تاثیرگذار باشند.

  • دیجی بانو
۳۰
مرداد

لیزر موهای زائد خوب است یا بد ؟

این روزها لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است. این در حالی است که انجمن متخصصان پوست آمریکا اعلام کرده تمام موهای ناخواسته در اثر لیزر از بین نمی روند زیرا برخی از آنها نسبت به درمان با لیزر مقاوم هستند و برخی دیگر هم قدرت رشد مجدد پس از لیزر را دارند.

متخصصان این انجمن بر این باورند که در ایده آل ترین شرایط ممکن هم امکان بازگشت و رشد مجدد حدود 30-20 درصد از موهای لیزرشده وجود دارد. لیزر موهای زائد، جزو آن گروه از خدمات زیبایی است که باید و نبایدهای زیادی درباره آن وجود دارد و حتی محدودیت ها یا ممنوعیت هایی هم برای آن در نظر گرفته شده است. از این رو در این مطلب با دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و عضو هیات علمی بیمارستان بقیه ا... درباره مهم ترین توصیه ها و هشدارها برای افرادی که می خواهند لیزر موهای زائد انجام بدهند، ترتیب داده ایم.

آیا تمام افرادی که موهای زائد زیادی دارند، داوطلب مناسبی برای لیزر هستند؟

نه، موهای زائد، اضافی یا ناخواسته به 2 دلیل هورمونی یا غیرهورمونی ایجاد می شوند. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موهای زائد شوند، شما نمی توانید هیچ نوع لیزری و بدون درمان بیماری زمینه ای از پس این موها بربیایید. اختلالات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک باعث می شود خانم ها در قسمت هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم و تیره مواجه شوند. از این رو، چنین افرادی باید ابتدا بیماری و سپس موهای زائد خود را درمان کنند.

یعنی افرادی که مشکلشان هورمونی است، نمی توانند لیزر کنند؟

چرا؛ ولی این بیماران باید همزمان با لیزر، درمان دارویی برای رفع بیماری هورمونی خود را هم انجام دهند. درمان دارویی از رشد موهای جدید پیشگیری می کند و لیزر هم همزمان، موهای ایجاد شده را از بین می برد. این در حالی است که لیزر بدون داوردرمانی برای این بیماران، فقط صرف هزینه اضافی و بی فایده است.

پرمویی های غیرهورمونی چطور؟

این پرمویی (هایپر تریکوز) معمولا پاسخ دهی مناسبی به لیزر دارد. هرچه پوست افراد مبتلا به پرمویی غیرهورمونی، روشن تر و موهای آنها تیره تر و با قطر بیشتری باشد، شانس رفع دائمی شان هم بیشتر خواهد بود.

رنگ پوست هم معیار مهمی برای لیزردرمانی است؟

بله، از آنجایی که امکان سوختگی و آسیب های پوستی با لیزر موهای زائد در افرادی با پوست های تیره بیشتر است، توصیه می شود افرادی که سولاریوم کرده اند، حمام آفتاب گرفته اند یا پوست های بسیار تیره ای دارند، از لیزر کردن موهای زائد خود به شدت پرهیز یا در مورد این کار با پزشک متخصص پوست مشورت کنند. لیزر کردن موهای زائد در این افراد و توسط اپراتورهای غیرمتخصص، چیزی جز سوختگی های شدید پوستی را برای آنها به دنبال نخواهد داشت؛ سوختگی هایی که ممکن است لک های پوستی ناشی از آنها گاهی تا آخر عمر هم همراهشان بماند.

چه کسانی را از لیزر منع می کنید؟

بیمارانی مانند افراد مبتلا به لوپوس که نور لیزر باعث تشدید بیماری شان می شود. افراد مبتلا به پورفیری هم به دلیل واکنشی که نسبت به لیزر نشان می دهند، باید دور این روش درمانی را برای رفع موهای زائد خود خط بکشند. افرادی هم که باتری در قلب خود کار گذاشته اند باید قبل از لیزر، پزشک خود را در جریان بگذارند و معمولا از انجام لیزر موهای زائدشان منع می شوند.

آیا مصرف داروهای خاصی هم باعث ایجاد محدودیت در لیزر موهای زائد می شود؟

بله، اگر شما از داروهایی که پوست را نسبت به نور حساس می کنند، استفاده کنید، باید تا مدتی دور لیزر کردن را خط بکشید یا حداقل پزشک معالج خود را در جریان این موضوع بگذارید. مهم ترین و پرمصرف ترین این داروها شامل مسکن ها یا داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی (NSAID)، کوتریموکسازول، گروهی از داروهای مدر، برخی داروهای دیابت، کینین و کنیدین، برخی تتراسایکلین ها، آمیودارون، پیروکسیکام، سولفونامیدها، سولفونیل اوره ها، داروهای ضدبارداری خوراکی و ایزوترتینوئین می شوند.

 

منعی برای لیزر موهای زائد در خانم های باردار یا شیرده وجود دارد؟

سال هاست متخصصان و پژوهشگران دنبال پاسخ این پرسش هستند اما هنوز هیچ کدام از منابع علمی ثابت نکرده اند لیزر موهای زائد در دوران بارداری برای مادر یا جنین، ضرر دارد. با این حال و به طور کلی، ما تماس با هر نوع اشعه ای را برای خانم های باردار منع می کنیم. لیزر موهای زائد در دوران شیردهی هم کاملا بدون خطر و ضرر برای مادران و نوزادان آنهاست.

تفاوت قیمت خدمات لیزر در مراکز مختلف ناشی از چیست؟

اول اینکه ممکن است در مراکز مختلف، دستگاه های متفاوتی برای لیزر موهای زائد به کار برده شوند. دوم اینکه اگر دستگاه های یکسانی در 2 مرکز به شما خدماتی ارائه می داد و یکی از آنها، ارزان تر از دیگری بود، باید به این مساله شک کنید. متاسفانه این روزها بیشتر آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی، اقدام به تبلیغ لیزر موهای زائد با قیمتی پایین تر از کلینیک ها می کنند. این مراکز، دنبال کسب سود بیشتر هستند و علاوه بر به خطر انداختن سلامت شما، تعداد شات یا میزان انرژی را کمتر از حالت عادی در نظر می گیرند و از این رو، شما را برای جلسه های بیشتری به مرکز خود می کشانند. در این صورت، در نهایت شما هستید که از نظر مالی، زمانی و حتی سلامت، ضرر خواهید کرد.

معمولا به 4 جلسه لیزردرمانی نیاز داریم

میزان پاسخ دهی مطلوب در جلسه های مختلف لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

اگر فردی مشکل هورمونی نداشته باشد و زیر نظر متخصص پوست و با دستگاه های استاندارد لیزر موهای زائد خود را انجام دهد، باید بعد از جلسه اول حدود 70 درصد و بعد از جلسه دوم هم حدود 90 درصد از موهای زائدش رفع شود. بالای 95 درصد از موهای زائد این افراد در جلسه های سوم و چهارم از بین می رود و تنها موارد و افراد خاصی هستند که به بیش از 4 جلسه لیزر نیاز دارند. اگر علت وجود موهای زائد، هورمونی نباشد، این موها تا سال ها رشد نمی کنند و شاید بعد از این مدت، یکی- دو جلسه لیزر برای از بین بردن موهایی که رشد مجدد داشته اند، نیاز باشد.

آمادگی های قبل از لیزردرمان

مهم ترین توصیه شما به افرادی که می خواهند بهترین پاسخ را از لیزر موهای زائد بگیرند، چیست؟

این افراد نباید حدود 1 ماه قبل از لیزر، موهای خود را با روش هایی مانند اپیلاسیون یا موم انداختن از ریشه بکنند. 2 ماه قبل از لیزر هم نباید سولاریوم کنند یا حمام آفتاب بگیرند. بهتر است روز قبل از لیزر، موهای خود را اصلاح کنند و آن قسمت از پوستشان که قرار است لیزر شود، بدون هرگونه مواد آرایشی (حتی ضدآفتاب) باشد. بعد از لیزر هم می توان از انواع پمادها یا کرم های ضدالتهابی و ترمیمی برای پیشگیری از سوزش، خارش، قرمزی و التهاب احتمالی تا 2 روز بعد از لیزر کمک گرفت.

  • دیجی بانو
۳۰
مرداد

راه حل برای ریزش مو

یکی از مشکلاتی است که خانم ها و آقایان مشترکا" به آن مبتلا هستند مشکل ریزش مو است . ریزش مو که به دو صورت موضعی و منتشر اتفاق می افتاد در هر بیماری علت خاصی دارد. لذا تشخیص صحیح علت ریزش مو گام نخست جهت درمان این مشکل محسوب می شود .
علل عمدة ریزش مو در خانم ها و آقایان عبارتند از :
1- سوء تغذیه : رژیم های شدید ، کمبود : پروتئین ، آهن ، روی ، ویتامین Bو اسیدفولیک.
2- زایمان : قطع استروژن ، از دست دادن خون و فقر آهن .
3- استرس : روحی ( افسردگی ) ، جسمی ( جراحی و ... )
4- بیماری ها : غیرعفونی ( هیپو یا هایپر تیروئیدی ، کم خونی و ...) ، عفونی ( سل ، بروسلولوز ، کچلی ، شوره یا سبوره و ... )
5- مصرف برخی از داروها : پروپرانولول ، ویتامین، هپارین ، داروهای شیمی درمانی و ...
6- هورمون ها : افزایش تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون توسط آنزیم فایو آلفا ردوکتاز5 Alfa Reductase ) ) باعث می شود مو ها از حالت معمولی ( Terminal) به حالت کرکی ( Villus ) تبدیل شده و نهایتا" بریزد . البته موهای وابسته به اندروژن (Androgen Dependent ) که تعداد آنها ارثی است تحت تاثیر تغییرات هورمونی ریزش خواهد داشت .

درمان های ریزش مو

از آنجائیکه علل این مشکل در مورد هر بیماری متفاوت است لذا نمی توان بطور قطع یک نوع درمان را برای انواع ریزش مو معرفی نمود. ولی بطور کلی یک یا چند نوع از درمان های ذیل با توجه به اندیکاسیون ریزش مو تجویز می گرد .
1- داروهای تقویتی برای جبران سوء تغذیه
کپسول، قرص، شربت و پودرهای محلول در آب که از این دسته می توان نام برد: فیتوفانر، اکوفن، سولفات روی، فروس سولفات، هماتینیک، فی فول، B5پنتین، بیوتین، پودرهای پروتئین هیدرولیز شده و ...
2- آمپول ها (ماساژ دادنی) ، لوسیون ها و شامپوهای ضد ریزش
2-1- آمپول ها: بعد از شستشوی موی سر و خشک کردن با حوله، محتوی آمپول روی ریشه مو ریخته شده و ماساژ داده می شود. نیاز به آبکشی ندارد. از این دسته می توان نام برد :

Hair Force , Phytocyane , Yves Rocher Anti Chute Serum , Yunsey Vigorance Hair Loss Shock , Phytopolleine Plus , BES Ginseng Lozione Attiva , Klorane Anti Hair Loss Treatment , Glycosan Anti Chute

2-2- محلول ها و لوسیون ها: این دارو ها نیز مانند آمپول ها (ماساژ دادنی) مورد استفاده قرار می گیرد. از این دسته می توان نام برد :

Xandrox 5% / 12.5 % , Minoxidil , Phytoaxil spray , Ducray Anastim , HEGOR Fortifyting Anti Hair Loss Lotion , …

2-3- شامپو های ضد ریزش: کف حاصل از این نوع شامپوها را بعد از ماساژ دادن تا 3 دقیقه روی پوست سر باقی می گذارند سپس آبکشی می شود. از این دسته می توان نام برد :

Phytoaxil Shampoo , Glycosan Anti Chute Shampoo , Yves Rocher Anti Chute Shampoo , Klorane Fortifyting Shampoo ,…

2-4- شامپو های ضد قارچ، شوره ، کچلی و ریزش های عفونی همچنین مو های شپش دار : طرز استفاده از این شامپوها نیز مثل شامپوهای ضد ریزش است . از این دسته می توان نام برد :

HEGOR Anti Poux Shampoo , Ketoconazole Shampoo , Tar Shampoo , Selenium sulfide Shampoo , HEGOR Anti Lice Repellent Shampoo , Anti Dandruff Shampoos , …

3- داروهای کنترل کنندة هورمون
این داروها که از نظر عملکرد مشابه بوده ولی با نام های تجاری متفاوت در بازار دارویی عرضه شده است غالبا" کنترل کنندة فعالیت آنزیم فایو آلفا ردوکتاز (5 Alfa Reductase ) می باشد . این نوع داروها توسط پزشک متخصص بصورت 5/0 میلی گرم 2 بار در روز تجویز می شود . از این دسته می توان نام برد :

Finasteride , propecia , Proscar ,…

در آخر اکیدا"تذکرداده می شود که مطالب بالا صرفا" جهت افزایش اطلاعات عمومی ارائه شده و هرگونه درمان جهت ریزش مو فقط می بایست طبق تشخیص و تجویز پزشک متخصص پوست و مو انجام شود .

  • دیجی بانو
۳۰
مرداد

 زیبایی با خواب راحت 

زیبایی هیچ‌وقت نمی‌خوابد اما با خواب بد این زیبایی ازبین خواهد رفت. شاید این جمله زیادی رمانتیک باشد اما حقیقت دارد. حقیقت این است که وقتی می‌خواهید یک سفر هشت ساعته به سرزمین خواب و رویا داشته باشید نباید بی‌خیال زیبایی صورت و موهای‌تان شوید. خیلی از ما طی روز زمان زیادی برای زیباتر کردن و سلامت پوست و موهای‌مان می‌گذاریم اما زمان خواب همه چیز را فراموش می‌کنیم و همه آن کارهایی که در روز انجام داده‌ایم، خنثی می‌شود.متخصصان زیبایی معتقدند پوست و مو در خواب احتیاج به ریکاوری و تنفس دارند و اگر بدون هیچ توجهی به آنها به تختخواب برویم انگار در را به روی یک طاعون بزرگ زیبایی باز کرده‌ایم. در این مطلب 8 اشتباه شایع که بسیاری از خانم‌ها قبل از خواب انجام می‌دهند جمع شده تا نشان دهد خودمان چه بلاهایی سر زیبایی پوست و موهای‌مان می‌آوریم. اشتباه‌هایی که باعث می‌شود زیبایی و طراوت پوست از بین‌برود، چین‌و چروک‌ها سرو کله‌شان پیدا می‌شود و موها کم‌کم شروع به ریزش می‌کنند. قطعا هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با چند اشتباه چنین بلایی سر صورت‌و موهایش ‌بیاورد.

با شیر پاک‌کن آشتی کنید

جمله  «اول صورتت را بشوی و بعد بخواب» را حتما در دوران نوجوانی از مادرتان زیاد شنیده‌اید. اینکه با صورتی تمیز به تختخواب بروید شاید در آن زمان نوجوانی کافی بود اما حالا فقط شستن صورت به  تنهایی به مراقبت پوست صورت‌تان کمکی نمی‌کند. متخصصان زیبایی معتقدند بهتر است آرایش را با شیرپاک‌کن یا دستمال‌های آرایشی پاک کنید و بعد از آن با کرم مرطوب‌کننده و با ضربات آرام انگشت پوست را ماساژ دهید.

ضربه‌های دایره‌ای روی پوست بهترین کمک بعد از پاک کردن آرایش است. متخصصان پوست معتقدند اگر با آرایش بخوابید آلودگی‌ها و گرد و غبار روی صورت و باکتری‌هایی که روی رو بالشی هستند با هم ترکیب می‌شوند و می‌توانند باعث به‌وجود آمدن جوش‌های ریز سر قرمز و سرسیاه شوند.

هفته‌ای دو بار عوض کنید

روبالشی‌تان را حداقل هفته‌ای یک یا دو بار عوض کنید. پارچه‌های رو بالشی مستعد جذب هرگونه آلودگی و گرد و غبار و باکتری‌های اطراف هستند. البته اگر به لباسشویی علاقه زیادی دارید بهتر است در شستن روبالشی، این دستگاه محبوب را فراموش کنید و روبالشی‌تان را با دست بشویید.

بعضی باکتری‌ها در لباسشویی خانه می‌کنند و با شستن لباس‌ها دوباره روی آنها می‌نشینند، پس بهتر است روبالشی‌تان را حتما با دست بشویید و بعد در معرض مستقیم نور آفتاب خشک کنید. تجمع باکتری‌ها می‌تواند باعث به‌وجود آوردن منافذ باز روی پوست صورت شود و آکنه را مهمان پوست‌های مستعد کند.

چربی‌ها را از خود دور کنید

اگر در طول روز به موهای‌تان روغن، ماسک یا ژل زده‌اید حتما آن را بشویید، چراکه روغن مو با باکتری‌های روی بالش ترکیب می‌شود و مواد خطرناکی برای پوست صورت می‌سازند.  باکتری‌ها هم باعث به‌وجود آمدن منافذ باز و جوش‌های روی صورت می‌شوند. اگر خسته هستید و نمی‌خواهید موهای‌تان را بشویید حتما آنها را به‌صورت شل ببافید و روی آن را با یک روسری نخی بپوشانید. بافت موها هم خیلی مهم است. موها را نباید خیلی سفت به هم ببافید چراکه این عمل خودش باعث شکستگی در موها می‌شود.
 

بالش‌های خشن را از دور خارج کنید

پارچه‌های ضخیم و نایلونی با بافت سفت و متراکم بدترین انتخاب برای روبالشی است.متخصصان پوست معتقدند استفاده طولانی‌مدت از روبالشی خشن و ضخیم باعث تجزیه کلاژن و جوش می‌شود. بهترین پارچه از نظر متخصصان ابریشم یا ساتن است که به‌دلیل بافت نرمی که دارند هیچ اثری از فشرده‌سازی در پوست به‌جای نمی‌گذارند. روبالشی پنبه‌ای به‌دلیل بافت بسیار نرمی که دارد، باعث می‌شود صورت در آن مچاله شود و چین و چروک‌های زودرسی در آن به‌وجود بیاید. همچنین روبالشی ضخیم باعث شکستگی و ازبین رفتن کوتیکول مو هم می‌شود. ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای داشتن موهای زیبا انجام بدهید خرید یک روبالشی ساتن است.

بدون ماسک شب بخوابید

به هیچ عنوان در شب و در زمان خواب از کرم‌های چرب‌کننده یا ماسک‌های زیبایی و ترمیمی استفاده نکنید. شب زمان مناسبی برای بازسازی بدن است پس پوست صورت و مو باید تمیز باشد تا درست به کار اصلی‌اش برسد. متخصصان پوست معتقدند 6ساعت قبل از خواب روی صورت‌تان ماسک نگذارید. اگر به فکر تغذیه پوست هستید فقط بعد از پاک کردن آرایش به آن کمی کرم مرطوب‌کننده بزنید و ماساژ بدهید تا رطوبت لازم در شب به پوست‌تان برسد.

ماسک را نگذارید به مدت طولانی یا بیشتر از نیم ساعت روی پوست بماند. بعضی ماسک‌های صورت باید خیلی زود شسته شوند در غیر این صورت جواب بدی از آن می‌گیرید. یادتان باشد همه ماسک‌ها در این توضیح می‌گنجند و هیچ فرقی نمی‌کند ماسک گیاهی باشد یا شیمیایی، دست‌ساز باشد یا آزمایشگاهی. ماسک صورت بعد از زمان خاص خود باید شسته شود و بعد از خشک کردن صورت باید با کرم مرطوب‌کننده رطوبت لازم را به پوست برسانید.

اکسیژن درمانی کنید

سعی کنید نیم ساعت قبل از خواب آب بخورید. متخصصان پوست معتقدند نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب  نمی‌گذارد چشم‌های‌تان پف کند. یکی دیگر از عواملی که باعث خرابی پوست می‌شود کمبود اکسیژن است. حواس‌تان به اکسیژن و میزان هوایی که به اتاق خواب‌تان وارد می‌شود، باشد. هیچ‌وقت در یک اتاق با در و پنجره بسته نخوابید. قبل از خواب حتی در فصل زمستان پنجره را باز کنید و چند نفس عمیق بکشید. اجازه بدهید هوای مرده اتاق با هوای جدید و پر از اکسیژن عوض شود.

بهتر است قبل از خواب چند حرکت تنفسی انجام دهید تا ریه‌های‌تان از اکسیژن تازه پر شود. تمرینات تنفسی قبل از خواب تمرین فشرده نیست.خواب  بهترین زمان برای تعمیر و جوان‌سازی  پوست است. تنفس عمیق قبل از خواب باعث می‌شود تحویل اکسیژن به مغز، ریه‌ها و هر سلولی در بدن بهتر و سریع‌تر انجام شود. بدنی که اکسیژن مناسب دریافت کند در طول شب کارش که بازسازی بدن است را بهتر انجام می‌دهد.

این عادت را ترک کنید

بدترین مدل خوابیدن برای پوست این است که روی شکم یا به‌صورت دمر بخوابید. خوابیدن روی شکم باعث می‌شود چین و چروک‌های ریز دور چشم فشرده‌تر شود و باعث به‌وجود آمدن ترک‌های عمیق‌تری شود. این مدل خوابیدن باعث می‌شود زیر چشم‌های‌تان هم پف کند انگار که در یک استخر پر از کلر خوابیده باشید. بهترین حالت در خواب این است که روی کمر یا پهلوها بخوابید و سرتان را هم بالا بگیرید.

اگر سرتان رو به پایین باشد جاذبه زمین و فشرده شدن روی بالش باعث می‌شود پوست‌تان شل و وارفته شود. اگر خوابیدن روی کمر و پهلو برای‌تان سخت است یک بالش بین زانوهای‌تان قرار دهید تا بهتر بخوابید. شاید در روزهای اول کمی این مدل خوابیدن سخت باشد اما با کمی تمرین و ممارست می‌توانید بهترین مدل خوابیدن را یاد بگیرید و با آن کنار بیایید.
خواب را درآغوش  ‌بگیرید

نداشتن خواب به اندازه کافی یکی از دلایل نداشتن پوستی صاف و درخشان است. اگر دوست دارید پوستی سالم و درخشان داشته باشید حتما بین 7 تا 9ساعت در شب بخوابید. البته نه اینکه دیر به تختخواب بروید و تا ظهر در تختخواب باشید. بهترین زمان برای استراحت بدن این است که ساعت10 به تختخواب بروید و تا 7 یا 8صبح بخوابید. اگر در تعطیلات آخر هفته دیر خوابیده‌اید هم باید کمبود خواب را فردای آن روز جبران کنید، یعنی یک چرت کوتاه در بعدازظهر و زودتر به تختخواب رفتن در شب. زیاد خوابیدن هم می‌تواند تاثیر بدی روی سلامت پوست‌تان بگذارد.

تغییر در ساعت‌های خواب هم اهمیت زیادی دارد. اگر یک شب ساعت9 می‌خوابید و شب دیگر ساعت10 و شب بعد ساعت12 نباید از بدن‌تان توقع داشته باشید پوستی سالم به شما تحویل بدهد. نظم داشتن در خواب مهم‌ترین و راحت‌ترین نکته‌ای است که می‌توانید رعایت کنید. برای خودتان یک برنامه بنویسید. مثلا نیم ساعت مشخص فیلم ببینید‌، در ساعت مشخصی کتاب بخوانید و در ساعت مشخصی هر شب چراغ اتاق را خاموش کنید و بخوابید. 

 
  • دیجی بانو
۲۹
مرداد

راز داشتن موهای پر پشت

هر وقت موهای مادربزرگمان را می‌بینیم حسرت می‌خوریم از این همه پرپشتی و زیبایی، در حالی که قبلا این همه محصولات و شامپوهای مختلف برای مو وجود نداشت. آنها برای زیبایی و شست‌وشوی موهایشان از مواد طبیعی استفاده می‌کردند و این همه ماده شیمیایی به موهایشان نمی‌زدند.

ما هم دوست داریم موهایی شفاف و لطیف داشته باشیم؛ اما گاهی از ریزش و کم پشت بودن موهایمان زجر می‌کشیم و در بسیاری از مواقع امکان خرید شامپوها و محصولات متنوع تقویت مو را نداریم و از خرید آنها منصرف می‌شویم، اما گذشتگان ما چه می‌کردند؟

صدها سال است که در سراسر دنیا، خانم‌ها با استفاده از انواع روغن‌ها، به پرپشتی، لطافت، براقی و رشد گیسوان خود کمک کرده‌اند. بهتر است شما هم به تجربه چندصدساله آن‌ها توجه کنید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، صاحب موهایی زیبا شوید. در این نوشتار انواع روغن را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک، مناسب نوعی متفاوت از موهاست و به زیبایی و تقویت آنها کمک می‌کند:

روغن دانه انار مناسب موهای نرم

روغن دانه انار حاوی اسید پونیسیک است و به همین دلیل، تارهای شل و ول و آویزان مو را جان می‌بخشد و دوباره‌سازی می‌کند. می‌توانید این روغن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب رقیق‌تری به دست آید و بتوانید از فواید هر دو روغن، بهره‌‌مند شوید.

روغن رزماری مناسب موهای کم پشت

آهن، کلسیم و ویتامین B موجود در روغن رزماری، آن را به معجونی فوق‌العاده تبدیل کرده که به شفافیت، جوانی، پرپشتی و رنگ مو کمک می‌کند. این روغن، قابل تلفیق با هر نوع روغن دیگر است و پیازمو را تحریک می‌نماید.

روغن بادام شیرین مناسب موهای مواج

این روغن هم مانند سایر دانه‌های روغنی حاوی ویتامین‌های A، B و E است. روغن بادام شیرین موخوره را ترمیم می‌کند، جریان خون را در پوسته سر تنظیم می‌نماید و به همین دلیل، موجب پرپشتی موها می‌شود و موها را شفاف و براق می‌کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن، محافظ موها در مقابل اشعه فرابنفش هستند.

روغن آواکادو مناسب موهای خشن

روغن آواکادو سرشار از انواع پروتئین و اسیدهای آمینه است و ویتامین‌های A، D و E در سطوح بالایی در آن یافت می‌شوند. پروتئین‌های موجود در این روغن، شکاف‌های بشره مو را پرمی کنند و به این ترتیب، موها قوی و محکم می‌شوند و در آینده دچار موخوره یا ریزش نخواهند شد.

روغن زیتون مناسب موهای پرپشت

این روغن به طراوت موها کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن، موجب تقویت موها می‌شود و آنها را خوش حالت و براق می‌کند. روغن زیتون سنگین است و به همین دلیل، در مورد موهای پرپشت و خشن بهتر جواب می‌دهد.

معجزه سبوس برنج

هر نوع مویی که دارید، از مصرف روغن سبوس برنج و روغن شاهدانه غافل نشوید. سبوس برنج حاوی ویتامین E است و به همین دلیل، بشره مو را تقویت‌ و از خردشدن مو و شکستن آن جلوگیری می‌کند. این روغن بو ندارد و شما بدون کوچک‌ترین نگرانی می‌توانید آن را به پوست سر و موهایتان بمالید. روغن شاهدانه هم سرشار از اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب امگا3، پروتئین و مواد معدنی است که به تقویت و زیبایی موهایتان کمک شایان توجهی می‌کنند.

 

3 ترفند برای پرپشت شدن موها

استفاده از موس: کمی موس بردارید و کف هر دو دست را به هم بمالید تا آغشته به موس شوند. در حالی که هنوز موهایتان مرطوب است و خشک نشده، نوک انگشتان‌تان را به کف دست‌هایتان بزنید و سپس همه جای پوست سرتان را ماساژ دهید. بعد به آرامی، دسته‌هایی باریک از موهایتان را در میان انگشتان آغشته به موس بگیرید و از ریشه به نوک برسید تا قشری نازک از موس، همه جای موهایتان را در بر بگیرد. سعی کنید از نوع گیاهی استفاده کنید.

بابلیس بکشید: موهایتان را در دسته‌های حدود 2 ـ 3 سانتی‌متر دور قسمت استوانه‌ای گرم بابلیس بپیچید و برای چند لحظه در همان وضع نگه دارید. انبر بابلیس را نبندید و به جای این کار، خودتان موها را در همان حالت نگه دارید تا مو آسیب نبیند. این بستگی به سلیقه شخصی‌تان دارد که موها را از نزدیکی ریشه بابلیس بزنید یا فقط در بخش پایینی.

استفاده از سنجاق: در این شیوه از حقه داغ و سرد استفاده می‌شود: موهای داغ حالت می‌گیرند و سرما باعث می‌شود حالت‌شان حفظ شود. موهای خشک‌تان را کمی شانه کنید، اسپری حالت‌دهنده بزنید، به همان طریقی که بالا ذکر شد بابلیس بکشید. سپس موهای گرم‌تان را دسته‌دسته دور انگشتان‌تان بپیچید تا به ریشه برسد و در همان جا، سنجاق بزنید. تمامی موها را به همین طریق فر کنید و سنجاق بزنید و کمی صبر کنید تا موهایتان خنک شوند.

منبع :دیجی بانو


  • دیجی بانو
۲۹
مرداد

چرا موها با سفید شدن، دیگر درخشش ندارند؟

احتمالا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا موهای سفیدتان زبرتر هستند و برخلاف موهای رنگدار گذشته‌تان مدام تاب برمی‌دارند و صاف باقی نمی‌مانند. این مشکل فقط برای به شما نیست. وقتی مو‌ها سفید می‌شوند؛ یعنی ملانین خود را از دست داده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند نور را جذب کنند و همان درخششی را داشته ‌باشند که موهای دارای رنگدانه از خود ساطع می‌کنند.

بدون ملانین، موها ضعیف‌تر هم می‌شوند و اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند به‌راحتی به آنها آسیب برساند. بهترین کار استفاده از محصولات حالت‌دهنده دارای سیلیکون است. این محصولات موها را براق نشان می‌دهد و از موها نیز در مقابل اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.

خط بخیه ناشی از عمل پلک را چگونه محو کنیم؟ 

بهترین راه‌حل برای پوشاندن، استفاده از کانسیلر هم‌رنگ پوست است زیرا پوشانندگی بالایی دارد اما فراموش نکنید به اندازه مناسب از کانسیلر استفاده کنید. اگر بیش از حد کانسیلر زدید می‌توانید توسط پد آرایشی چربی آن را بگیرید. همچنین سایه‌های نخودی‌رنگ هم می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. درضمن استفاده از ریمل زیاد یا مژه مصنوعی باعث ایجاد خطای دید شده و خطوط کمتر نمایان می‌شوند.

 اضافه کردن موی اضافی چه دردسرهایی دارد؟

چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانم‌ها بالا گرفته اما بهتر است قبل از انجام این کار با مراقبت‌های لازم برای موها آشنایی پیدا کنید. قبل از انجام اکستنشن حتما موهای‌تان را با یک شامپوی مناسب شست‌وشو دهید تا هرگونه چربی و محصولات آرایشی از روی آنها پاک شود. برای نصب اکستنشن، مو باید حداقل 7 تا 10 سانتی‌متر بلندی داشته باشد. هرقدر مو بلندتر باشد، اکستنشن راحت‌تر نصب می‌شود.

بهتر است قبل از اکستنشن یک تکه کوچک از موی خود را در اختیار آرایشگرتان قرار دهید تا بتواند موهای همرنگ خودتان را پیدا کند. موهای خود را در پنج روز اول بعد از نصب اکستنشن شست‌وشو ندهید تا چسب‌ها سر جای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می‌کند. ممکن است اوایل هنگام خواب در قسمت‌هایی که اکستنشن اضافه شده احساس ناراحتی کنید.

این حس بعد از چهار تا پنج روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اکستنشن نخواهید شد. توصیه می‌شود قبل از خواب، موهای خود را با یک کش سر نرم در بالای سرتان جمع کنید یا اینکه آنها را ببافید تا به هم گره نخورند. هیچ‌وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید. برای حفظ دوام اکستنشن از برس‌های مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید؛ برس‌هایی که سر دانه‌های‌شان برجسته است و باعث کشیده شدن اکستنشن نمی‌شوند.

موم دائم بهتر است یا موم معمولی؟

این روزها در آرایشگاه‌‌ها زیاد شنیده می‌شود که از موم دائم استفاده کنید تا موهای‌تان دیرتر دربیاید که مسلما قیمت بالاتری هم دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اپیلاسیون از همان موم طبیعی استفاده کنید. موم‌های دائم قدرت چسبندگی بالایی دارد و همین باعث می‌شود با یک‌بار استفاده همه موها ریشه‌کن شوند و دیرتر دربیایند نه اینکه به‌طور کامل از بین بروند  ولی همین چسبندگی به پوست آسیب می‌رساند.

نکته دیگر اینکه قبل از اپیلاسیون حمام نکنید. توجه داشته باشید در آرایشگاه‌ها از ظروف یک‌بار مصرف و پارچه‌های مجزا استفاده شود و برای مناطق حساس بدن بهتر است به جای پارچه از پدهای مخصوص که جنس خشنی ندارند استفاده شود. بعد از اپیلاسیون لباس‌های تنگ نپوشید چون باعث جوش‌های زیرپوستی می‌شود.

منبع :دیجی بانو


 

  • دیجی بانو
۲۹
مرداد

تکنیک های آرایشی

هر خانمی وقتی با پایان دوره مدرسه و ورود به سومین دهه زندگی‌اش، شروع به آرایش کردن می‌کند، به فراخور سلیقه‌اش تکنیک‌هایی را یاد می‌گیرد اما نکته اینجاست که با ورود به هر دهه و بالا رفتن سن، این آموزش‌ها باید به‌روز شوند و فرد تکنیک‌های مناسب با سن و سالش را یاد بگیرد. دانستن این نکات چه در مراقبت از پوست و چه در آرایش، راز حفظ زیبایی شما تا سال‌های سال است.

سن: 20 سال

لطافت‌تان را حفظ کنید

مراقبت‌های لازم :

در سن 20 سالگی، اگر از پوستی نرمال برخوردارید، فقط کافی است پیش از خواب آن را بشویید. اگر جزو کسانی هستید که دارای پوستی چرب هستند از شوینده‌هایی که شبیه ژل است استفاده کنید و اگر پوستی خشک دارید از محصولاتی که حاوی شیر هستند.

همیشه و در همه حال از ضدآفتاب استفاده کنید ولی مهم نیست چه برندی؛ فقط مطمئن باشید از SPF 15 یا 20 برخوردار است و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌کند. ضدآفتاب را به تمام سطح پوست خود (صورت و گردن) بمالید.

از یک مایع مرطوب‌کننده یا یک مرطوب‌کننده‌ فاقد چربی استفاده کنید. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند از کرم‌های حاوی رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A استفاده کنید. این محصولات بهترین داروهای ممکن برای کاستن خطوط ظریف و چین و چروک‌های پوستی، تحریک کلاژن و درمان جوش‌های پوستی هستند.

نکات آرایشی

- در این سن که پوست آماده جوش زدن است از پنکیک و کرم‌پودر چرب استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. برای اینکه به پوست‌تان رنگ و لعابی بدهید، بهتر است از پنکیکی سبک به رنگ پوست استفاده کنید.

-  اگر می‌خواهید به چشمان‌تان حالت دهید بدون اینکه آرایش زیادی داشته باشید، بهتر است روی ابروهای‌تان حساب کنید. می‌توانید به ابروهای‌تان با مدادی قهوه‌ای حالتی دخترانه و ساده بدهید تا زیبایی چشمان‌تان دو برابر شود.

-   برای حالت دادن به چشمان‌تان می‌توانید یک آرایش ملیح دخترانه داشته باشید. برای این کار از سایه‌های ملایم برای روی پلک و از سایه کمی تیره‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده کنید. ولی همیشه یادتان باشد سایه چشم را در هر حالتی محو کنید تا کمتر خودش را نشان دهد و حالت طبیعی‌تر پیدا کند.

-  به گونه‌های‌تان با رژگونه صورتی ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان حالت دخترانه را از دست ندهد.

-  یک رژلب صورتی یا کالباسی بسیار ملایم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ یادتان باشد هرقدر آرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید، چهره دخترانه‌تر و زیباتری خواهید داشت.


سن: 30 سال

مراقبت را شروع کنید

مراقبت‌های لازم :

با رسیدن به 30 سالگی نگرانی‌های شما در مورد جوش‌ها از بین خواهد رفت اما حواس‌تان باشد که روند نزولی پوست شروع شده است. بعد از سن 30 سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خود را روی پوست‌تان نشان دهد. احتمالا متوجه شده‌اید که خطوط پوستی یا نقطه‌های تیره روی پوست‌تان بیشتر و مشخص‌تر شده‌اند؛ به همین دلیل استفاده از محصولات ضد پیری و یک کرم چشم روزانه برای جلوگیری از آسیب‌های تدریجی از ضروریات است.

حتی یک روز را بدون ضدآفتاب سپری نکنید. توجه کنید که در این سنین بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین کرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست‌ها که نور خورشید به آن می‌خورد هم بزنید.

 

نکات آرایشی

-   وقتی لوازم آرایش می‌خرید، خیلی مهم است که به جز پیدا کردن لوازم آرایش و فکر کردن به ظاهری که می‌خواهید داشته باشید، به فکر محافظت از پوست و تغذیه کردن آن هم باشید. هنگام خرید کرم پودر، مارکی را انتخاب کنید که دارای SPF هم باشد تا حتی زمانی که ضدآفتاب نمی‌زنید، یک لایه محافظ روی پوست شما باشد.

-  وقتی به سن 30سالگی می‌رسید، شاید احساس کنید لب‌های‌تان برجستگی سابق را ندارد و بد نیست از رژلب‌هایی استفاده کنید که خاصیت برجسته‌سازی دارند. رنگ‌های توصیه شده برای سن شما در طیف روشن‌ مثل صورتی، کرم یا گلبهی با قابلیت پوشانندگی بهتر است.

-   برای آرایش چشم در طول روز از رنگ‌های خنثی مثل صورتی یا کرم استفاده کنید؛ مگر اینکه بخواهید آرایش غلیظ‌تری داشته باشید، در این صورت از رنگ‌های تند و شبرنگ استفاده نکنید. فراموش نکنید رنگ روشن و ملایم را روی پلک بزنید و سایه تیره‌تر از همان تناژ رنگ را برای گوشه خارجی استفاده کنید. در آخر می‌توانید با یک سایه تیره‌تر رنگ زیر مژه‌های پایین را تیره کنید تا چشم حالت خود را از دست ندهد.

-  گونه‌های‌تان را با یک رژگونه قهوه‌ای ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان از حالت مصنوعی خارج نشود. تیره کردن گونه‌ها سن را زیادتر نشان می‌دهد.

-  مطمئن باشید در این سن هنوز ابروهای‌تان نریخته است ولی اگر می‌خواهید ابروهایی زیباتر داشته باشید با یک مداد کمرنگ قهوه‌ای به آنها حالت دهید ولی مواظب باشید از حالت طبیعی خارج نشود.


سن: 40 سال

روزهای بی‌کلاژن

مراقبت‌های لازم :

خانم‌ها در این سن بدانند که چون ساخت کلاژن پوست کمتر می‌شود، باید بیشتر از کرم‌های حاوی کلاژن استفاده کنند. این نوع کرم‌ها پوست‌های شل و افتاده را کشیده، خاصیت الاستیکی و استحکام پوست را بهبود می‌دهند و باعث کاهش میزان چین و چروک می‌شوند.

در افراد بالای ۴۰ سال، اسیدلاکتیک تاثیر بسزایی روی پوست دارد زیرا در این سنین پوست خشک و بی‌حالت شده و تغییر رنگ پیدا می‌کند. مرطوب‌کننده‌ای که حاوی اسید لاکتیک باشد، نه‌تنها لکه‌های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می‌گرداند، بلکه رطوبتی به پوست می‌دهد که باعث درخشش آن می‌شود.

نکات آرایشی

-   چون در سن 40 سالگی پوست خشک می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد، بهتر است قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید تا پوست نرم شود؛ سپس کرم پودر یا پنکیک را به صورت و گردن خود بزنید.

-   از آنجایی که در این سن ابروها مانند سابق پر نیست، می‌توانید با مدادی قهوه‌ای جاهای خالی را پر کنید. برای ابروها از رنگ‌های پررنگ استفاده نکنید چون چهره را مصنوعی‌تر می‌کند.

-  چون ریمل سن را زیاد نشان می‌دهد و شما می‌خواهید در این سن جبران مژه‌های ریخته شده را بکنید، بهتر است از فرمژه برای حالت دادن مژه‌ها استفاده کنید. همچنین برای اینکه چین و چروک اطراف چشم پوشانده شود بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، بنفش و. . . استفاده شود.

-   از زدن رژگونه زیاد خودداری کنید زیرا چهره شما را مصنوعی می‌کند. بهتر است برای استفاده از رژگونه از رنگ‌های ملایم مثل هلویی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

-   برای اینکه سن‌تان کمتر نشان داده شود و چین و چروک‌های اطراف لب کمتر به چشم بیایند، بهتر است از رژلب و خط لب همرنگ استفاده کنید. در این سن بهتر است از رنگ‌های تند مثل قرمز و قهوه‌ای در ‌مهمانی‌ها و رنگ‌های ملایم در مکان‌های عمومی استفاده شود.


سن 50 سال

جنگ با چین و چروک‌ها

مراقبت‌های لازم

خانم‌ها با ورود به میانسالی به کرم‌های ضدآفتاب با 30SPF  و بالاتر نیاز دارند. به آنها توصیه می‌شود حتی در منزل هم از ضدآفتاب استفاده کنند. خانم‌هایی که مرز 50 سالگی را گذرانده‌اند حتما باید از کرم‌های دورچشم و ضدچروک برای پیشگیری از زیادتر شدن چروک‌ها استفاده کنند.

استفاده از کرم‌های لایه‌بردار به صورت ماهانه و زدن کرم‌های روشن‌کننده هر 2 تا 3 روز یک‌بار برای خانم‌ها در این سن توصیه می‌شود. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌خصوص آنهایی که رنگ قرمز، نارنجی و زرد دارند، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مصرف حداقل 5 وعده از آنها در طول روز به تمام خانم‌ها در 50 سالگی برای حفظ سلامت پوست‌شان توصیه می‌شود.

نکات آرایشی

-   رنگ ابروها با افزایش سن کمتر می‌شود؛ پس مداد ابرویی که برای 25 سالگی استفاده می‌شود، برای 50 سال مناسب نیست و به رنگ تیره‌تری احتیاج دارید. البته بهتر است برای ابروها از سایه‌های ابرو استفاده کنید تا با هاشور زدن میان ابروها، چهره مصنوعی نشود.

-   بسیاری افراد به دلایل مختلف با افزایش سن از رژگونه استفاده نمی‌کنند ولی یک لایه قرمز رنگ ملایم می‌تواند شادابی و جوانی را به پوست هدیه کند. رژگونه را به قسمت پایین گونه نزنید چون باعث افتاده به نظر رسیدن آن می‌شود.

-  به کار بردن خط چشم و ریمل روی پلک پایین باعث می‌شود چشم‌ها افتاده‌تر به نظر برسند. درعوض اگر مژه‌های پلک بالا با ریمل حجم‌دهنده آراسته شوند بهترین تاثیر را خواهند داشت. در این سن دور سایه زدن را خط بکشید.

-   اگر می‌خواهید چین و چروک و خطوط زیر چشم‌تان را بپوشانید، مراقب باشید تا استفاده بیش از حد از مواد پوشاننده زیر چشمی، چروک‌های اطراف چشم‌تان را بیشتر نمایان نکند؛ قبل از اینکه دست به کار شوید دور چشم‌تان را مرطوب کنید تا پنهان کردن خطوط اطراف چشم و تیرگی دور چشم آسان‌تر شود.

-   به شما پیشنهاد می‌کنیم در این سن دور رژلب‌های تیره را خط بکشید تا چهره جوان‌تری داشته باشید. رنگ تیره در رژلب باعث می‌شود سن‌تان بیشتر نشان داده شود؛ البته در ‌مهمانی‌های رسمی می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

منبع :دیجی بانو


  • دیجی بانو
۲۹
مرداد

برای بدن مضر است یا مفید ؟

1- نقش‌های خطرناک روی بدن

مدتی است که طراحی‌های دائمی روی بدن خیلی زیاد شده است؛ پدیده‌ای که واقعا خطرناک است و تعداد بسیار کمی وجود دارند که بتوانند ‌آن را به طور اصولی و کاملا بهداشتی انجام بدهند. اگر می‌خواهید روی بدن‌تان نقش طراحی کنید، بهترین راه استفاده از حنا است. یک روش کاملا ساده و بی‌خطر که به هیچ‌وجه ضرری را متوجه پوست نمی‌کند. این طرح‌ها 2 تا 3ماه هم باقی می‌مانند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

2-اکستنشن مو بی‌خطر نیست

می‌گویند اکستنشن مو کاملا بی‌خطر است اما من این نظریه را اصلا قبول ندارم. این روش هم ضررهای خاص خودش را دارد. تصور اینکه اکستنشن مو به طور دائمی باقی بماند هم از آن چیزهایی که به غلط جا افتاده؛ حتی اگر این موضوع با موهای طبیعی هم انجام بشود باز هم همیشگی نیست.

3- اسیر ناخن‌های کاشته شده نشوید

به عنوان یک آرایشگر، کاشت ناخن را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنم. وقتی ناخن می‌کارید لایه اصلی ناخن شما هوا نمی‌خورد و می‌میرد. بعد از آن 6 تا 7ماه طول می‌کشد تا دوباره به حالت اولیه برگردد. اگر می‌خواهید ناخن بکارید فقط در مواقع خاص این کار را بکنید و به هیچ‌وجه پشت‌سر هم دست‌هایتان را اسیر ناخن‌های کاشته شده نکنید.

4- دور تغییر ناگهانی رنگ مو را خط بکشید

تغییر رنگ‌های ناگهانی بیشترین آسیب را به موها می‌زنند. اگر تصمیم به تغییر رنگ دارید، از رنگ‌هایی استفاده کنید که به رنگ فعلی موهایتان نزدیکی بیشتری دارند. اگر موهایتان را دوست دارید هیچ‌وقت آن را شوکه نکنید. اگر زمینه رنگی فعلی، روشن است به هیچ‌وجه به رنگ تیره فکر نکنید و برعکس.

5- فر را فراموش کنید

فر کردن موها یکی از چیزهایی است که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد و بهتر است این را بدانید که فر کردن هم به موهای شما آسیب می‌رساند
فر هم مثل دکلره در صورتی که بر روی موی رنگ شده یا مش کرده انجام بشود، به طور قطع آن را می‌سوزاند مگر اینکه از موادی استفاده شود که مخصوص موهای مش شده است که هنوز این مواد در ایران وجود ندارد.

6- دکلره؛ یک ماده خطرناک

دکلره به مو آسیب می‌زند و ماده خطرناکی است. البته این خطر برای موهای با رنگ طبیعی کمتر است اما اگر مو قبل از آن رنگ یا مش شده باشد، احتمال سوختن آن خیلی بالا می‌رود. این موها در صورت دکلره شدن به احتمال 60درصد می‌سوزند.

7- مژه‌های مصنوعی تاریخ محدودی دارند

این موضوع را خیلی شنیده‌ام که می‌گویند کاشت مژه تا ماه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. کاشت مژه به‌طور کلی ضرری ندارد اما طول عمر محدودی دارداگر از آن خیلی مراقبت کنید و به قول معروف هوای مژه‌های کاشته شده را داشته باشید در خوش‌بینانه‌ترین حالت 2ماه بیشتر باقی نمی‌ماند.

8- صافی دائم مو وجود ندارد

چیزی به نام صافی دائمی مو وجود ندارد، بلافاصله بعد از رویش موها، ریشه مو به همان شکلی که از قبل بوده رشد می‌کند و این کاملا طبیعی است.  اگر به صاف کردن موهایتان فکر می‌کنید، کراتینه کردن یک راه خیلی خوب است.  کراتینه هم موهای آسیب دیده را خوب می‌کند هم به پوست و مو آبرسانی می‌کند، بعد از آن هم موها به میزان قابل توجهی صاف می‌شوند
کراتینه باید با مواد خیلی خوب و زیرنظر آرایشگر انجام بشود، چون اصلا کار ساده‌ای نیست و چیزی نزدیک 6ساعت طول می‌کشد.

9- مراقب خط چشم دائمی باشید

اگر تصمیم دارید که خط لب و خط چشم دائمی داشته باشید باید با آگاهی کامل سراغ آن بروید. اولا این نوع آرایش نباید برای افراد دیابتی انجام بشود، چون باعث به وجود آمدن زخم‌هایی می‌شود که خیلی دیر خوب می‌شوند. در ضمن نباید هیچ وقت به گوشه چشم‌ها خط چشم دائمی کشیده شود، چون محلی است که کیسه‌های اشک در آن قرار دارد و باعث پارگی مویرگ‌ها می‌شود. خط لب و چشم دائمی باید حتما زیرنظر آرایشگری صورت بگیرد که مدرک تخصصی آن را دارد، در غیر این صورت عوارضی به همراه خواهد داشت که تقریبا غیرقابل جبران است.

10-  به ابروهای خودتان بپردازید

اگر آبرو‌های طبیعی دارید سراغ آرایش دائم ابرو نروید. این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ چیز به زیبایی ابروهای خودتان نیست. آرایش دائم ابرو فقط به کسانی توصیه می‌شود که ابروهایشان ریزش زیادی داشته یا اینکه دنباله ابروی پایینی دارند که باعث می‌شود چهره‌شان را اخمو نشان بدهد. هیچ‌وقت ابروهای نازک را؛ پهن نکنید چون بعد از مدتی دلتان را می‌زند و نمی‌توانید کاری کنید. پاک کردن آن هم ضرر دارد و حتی اگر این کار با لیزر انجام شود، جای آن گود می‌افتد.

منبع :دیجی بانو


  • دیجی بانو
۲۹
مرداد

راهنمای فر کردن موها

۱مرحله اول، تهیه بیگودی‌های فر، بسته به نوع فر، ریز یا درشت یا متوسط است. هم می‌توانید این بیگودی‌ها را از بیرون تهیه یا با هزینه‌ کمتری در منزل تهیه کنید، به این ترتیب که کاغذهایی به ابعاد ۹ در ۹ یکدست و هم اندازه بسته به حجم مو به تعداد ۳۰ تا ۵۰ عدد درست کرده (می‌توانید از کاغذهای یادداشت مربع شکل استفاده کنید) و آن‌ها را لوله‌ای شکل کنید که مثل بیگودی‌های ریز درخواهد آمد و البته سایز بیگودی‌های شما به سلیقه خودتان مربوط می‌شود که دوست دارید فر ریز داشته باشید یا درشت یا متوسط.
۲بعد از حمام که آب مو‌ها کشیده شده و مو‌ها مرطوب هستند، آن‌ها را به دو طرف سر شانه کرده و از جلو با لایه‌های خیلی کم کار خود را شروع کنید. کمی تافت یا مواد نگهدارنده به مو‌ها بزنید. آن‌ها را به دور بیگودی‌ها بپیچید و دو طرف کاغذهای لوله‌ای را خم کنید تا مو‌ها باز نشوند و حتی در صورت باز شدن می‌توانید از گیره‌های سیاه مو، برای ثابت نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید.

3- اگر موهای خودتان کمی حالت دارند و به راحتی به هر فرمی که می‌خواهید در می‌آیند، استفاده از مواد حالت‌دهنده توصیه نمی‌شود و تنها نم داشتن مو‌ها کافی است.

4- برای فرهای درشت‌تر، کاغذهای لوله‌ای را باز‌تر بپیچید و قطر لوله‌ها را بیشتر بگیرید.

5- برای باز کردن مو‌ها، کاغذهای لوله‌ای را از سمت پایین گرفته و به طور عمودی به پایین بکشید تا منگوله‌ای و لولایی باز شود نه اینکه به طور افقی به سر بچسبد، زیرا در این صورت اصلا فر زیبایی در نخواهد آمد.

6-  بعد از آنکه مو‌ها را به ترتیب از جلو به سمت پشت سر به آرامی باز کردید، می‌توانید با انگشتانتان آن‌ها را از هم جدا کرده و فر را طبیعی‌تر نشان دهید. در این هنگام برای براق شدن مو‌ها از کمی روغن زیتون استفاده کنید.

7- بعد از فر کردن مو‌ها، از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد

این نکات را نیز به خاطر بسپارید

* بعد از شستن موهای خود، حتما از نرم‌کننده استفاده کنید.

*از شانه با دندانه‌های ریز اصلا استفاده نکنید.

* بیشتر از برس فلزی استفاده کنید (برای استفاده روزانه).

* از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید.

* هنگـام سشـوار کشـیدن حتمــا از برس‌های‌گرد‌ چوبی استفاده کنید.

*سعی کنید مو‌ها را با فر بودنشان زیبا جلوه بدهید و دائم آن‌ها را چه با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نکنید.

* مو‌هایتان را هر ماه یک‌بار، نیم سانت کوتاه کنید.

*مو‌هایتان را به شیوه خرد کوتاه نکنید، زیرا مدل دادن به آن‌ها سخت می‌شود. همچنین این مدل‌ها، زیاد با موهای فر همخوانی ندارد.

*از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد.

منبع :دیجی بانو


  • دیجی بانو
۲۸
مرداد

تب سنتی و رزش مو

این روزها بازار استفاده از گیاهان مختلف برای تقویت موی سر و پیشگیری از ریزش مو حسابی داغ است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از انواع لوسیون‌ها و شامپوهایی که درست نمی‌دانند از چه مواد شیمیایی تشکیل شده سراغ گیاهانی بروند که صدها سال است خواص مفید آن بر موی سر به اثبات رسیده است. کدام‌یک از شما حداقل برای یک‌بار هم که شده توصیه به استفاده از حنا را از یکی از بزرگ‌ترهای فامیل نشنیده‌اید؟

حتما دور و برتان مادربزرگ‌ یا بزرگی از فامیل را دارید که خودش همیشه موهایش را با گیاهان طبیعی تقویت کرده و با حنایی که به سر زده موهای قرمز و بافته‌اش جلوه‌ای دیگر پیدا کرده است. از این رو می‌توانید این بار براساس توصیه‌های طب سنتی از ترکیبات شیمیایی فاصله بگیرید و برای تقویت موهای‌تان سراغ طب سنتی بروید. دکتر محمدرضا حاجی‌حیدری، متخصص طب سنتی درباره مهم‌ترین گیاهانی که در رشد و تقویت موی سر موثر هستند و نحوه استفاده از آنها صحبت‌هایی دارد تا موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.
اول باید علت را پیدا کرد

از آنجا که طب سنتی یک طب کل‌نگر است درباره ریزش مو به دنبال علت‌های بروز این مشکل می‌گردد و دقیقا براساس تشخیص درمان‌های متفاوتی اعمال می‌کند. یکی از عواملی که از دیدگاه طب سنتی در رویش مو اهمیت دارد، تغذیه است. به همین دلیل غذاهایی مانند پروتئین و گوشت که از دیدگاه طب سنتی گرم هستند و از نظر تغذیه ارزش بالایی دارند، باید مورد استفاده قرار گیرد. اصلاح رژیم غذایی می‌تواند در رویش و استحکام مو موثر باشد. یکی دیگر از عواملی که ممکن است ریزش مو را موجب شود، استرس و حالات روحی- روانی فرد است. اما پیش از هر چیز باید وضعیت کلی بدن بررسی شود تا مشخص شود این مشکل به دلیل بیماری خاصی بروز کرده است یا اختلال در پوست و مو باعث ریزش مو شده است.

سرتان را شیرین کنید

شاید باورتان نشود اما عسل خواص فراوانی در جلوگیری از ریزش مو دارد. قندی که در عسل وجود دارد آب مو را نگه داشته و باعث حفظ رطوبت مو می‌شود. می‌توانید قبل از استحمام مقداری عسل را با روغن زیتون مخلوط کرده و نیم‌ساعت روی موها بمالید. همچنین می‌توانید روغن بادام تلخ و عسل را با هم مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. به این ترتیب موهای‌تان پرپشت می‌شود.

این گیاه را مثل آب نبات بخورید

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. این گیاه مانع از سفید شدن موها هم می‌شود. می‌توانید یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده کنید. روغن هلیله را هم می‌توان روی موها مالید و بعد استحمام کرد.

سرتان را گرم کنید

یکی از گیاهانی که در کتب طب سنتی به تاثیر آن در پیشگیری از ریزش مو اشاره شده، مصطکی است. این گیاه برای تقویت مو بسیار خوب است. از نظر طبیعت این صمغ گرم و خشک، محلل و مقوی است. می‌توانید پودر مصطکی را با مورد یا حنا مخلوط کرده و روی سر استفاده کنید. مصطکی روغن‌هایی هم دارد که می‌توان روی سر گذاشت و بعد از چند ساعت سر را شست. علاوه بر این گیاه، پوسته سبز گردو را هم می‌توان به‌تنهایی و هم داخل حنا یا مورد استفاده کرد. جالب اینجاست که پوسته گردو، گاهی اوقات رنگ مشکی هم به مو می‌دهد. کافی است پودر آن را با آب مخلوط کنید و روی سر قرار دهید.

 

ریشه را سفت کنید

برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند. حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است 50 گرم حنا را با 150 گرم سدر و 150 گرم مورد ترکیب کرد. به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند. این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

 حنا معجزه می‌کند

حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد. برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است. حنا ریشه مو را سفت می‌کند. روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند. برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد. بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

 

از هندی‌ها کمک بگیرید

آمله یا آملا گیاهی هندی است که خواص بی‌شماری دارد. این میوه به صورت خوراکی هم موجود است و از مربای آن می‌توان استفاده کنید. اگر آمله را به ریشه موها بمالید پیاز مو تقویت شده و تار موها سالم می‌ماند، ضمن آنکه از زود سفید شدن موها هم جلوگیری می‌کند. می‌توانید پودر آمله را با حنا مخلوط کنید و پس از خیساندن در حمام روی موها بمالید و بعد از چند ساعت بشویید. آملا به صورت شامپو هم در بازار وجود دارد و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

مورد بزنید

مورد یکی دیگر از گیاهانی است که می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. دانه مورد را هم می‌توان پودر و با مواد دیگری مانند حنا مخلوط کرد و به شکل موضعی استفاده کرد. یکی دیگر از روش‌های استفاده از مورد، مصرف روغن آن همراه حناست. به نسبت مساوی می‌توان مورد را پودر کرده و داخل روغن کنجد ریخت تا حالت خمیری به دست بیاید. قبل از استحمام می‌تو‌ان این خمیر را چند ساعت روی سر نگه داشت و بعد استحمام کرد.

 سرتان را گرم کنید

یکی از گیاهانی که در کتب طب سنتی به تاثیر آن در پیشگیری از ریزش مو اشاره شده، مصطکی است. این گیاه برای تقویت مو بسیار خوب است. از نظر طبیعت این صمغ گرم و خشک، محلل و مقوی است. می‌توانید پودر مصطکی را با مورد یا حنا مخلوط کرده و روی سر استفاده کنید. مصطکی روغن‌هایی هم دارد که می‌توان روی سر گذاشت و بعد از چند ساعت سر را شست. علاوه بر این گیاه، پوسته سبز گردو را هم می‌توان به‌تنهایی و هم داخل حنا یا مورد استفاده کرد. جالب اینجاست که پوسته گردو، گاهی اوقات رنگ مشکی هم به مو می‌دهد. کافی است پودر آن را با آب مخلوط کنید و روی سر قرار دهید.

منبع :دیجی بانو

  • دیجی بانو