دیجی بانو (بانک جامع مقالات آرایشی و بهداشتی )

دیجی بانو به عنوان جامع ترین مرجع تخصصی آرایشی و پیرایشی به منظور رفاه حال شهروندان و هم میهنان محترم با اهداف و ماموریت های زیر شروع به فعالیت نموده و امیدوار است بتواند در آینده نزدیک نظر مشتریان خود را جلب نماید.
همکاری این سامانه قدرتمند فقط با برند های معتبر و بنام بوده ، ضمانت اصالت کالای خریداری شده، گارانتی محصولات، ضمانت مرجوعی کالا از جمله تعهدات دیجی بانو می باشد.
این اطمینان را به مشتریان خود میدهیم ، هرگز از حوزه تخصصی زیبائی و بهداشتی خارج نشویم . مشتریان ما مطمئن باشند محصولات ارائه شده در سامانه دارای مجوز از سازمانها و موسسات معتبر و تائیدیه های مراجع ذیصلاح را دارد.

طبقه بندی موضوعی

آشنایی با شهر آنکارا

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۰۹ ب.ظ

شهر آنکارا و کشور ترکیه مقصدی است برای گردشگران ایرانی، که امروزه (2020) نامش بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می خورد؛ مقصدی که سفر به آن هزینه های بالایی در پی ندارد و به همین خاطر ایرانی های بسیاری آن را برای سفر و گذرانِ تعطیلاتی چند روزه انتخاب می کنند. در اغلب شهرها و استان های این کشور، امکانات و شرایط خوبی برای گردشگران در نظر گرفته شده تا افرادی که به این دیار می آیند، روزهای خوشی را سپری کنند.

توران گشت درباره ی شهرهای مهم و توریستی ترکیه مثل استانبول، آنتالیا و… سخن بسیار گفته است؛ اما این دفعه می خواهیم کمی بیشتر با شهر آنکارا، پایتخت ترکیه آشنا شویم ؛ شهری که از اقبال کمتری نسبت به استانبول در میان گردشگران برخوردار است و قطب سیاسی و اداری ترکیه به حساب می آید؛ اما جاذبه های گردشگری زیبایی در خود دارد که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

اگر به دنبال پیدا کردن جاذبه های گردشگری آنکارا هستید پس می توانید از خواندن متن صرف نظر کرده و بر روی جاذبه های گردشگری آنکارا کلیک کنید.

 آنکارا بعد از استانبول دومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید و جمعیت زیادی هم دارد ؛ این شهر که در قدیم با نام آنقره شناخته می شد، تقریبا در مرکز ترکیه واقع شده است.  آنکارا امروزه یکی از مهم ترین شهرهای اوراسیاست. این دیار از سال ۱۹۲۳ میلادی به عنوان پایتخت ترکیه انتخاب شده و پیش از آن استانبول پایتخت بود که با سقوط عثمانی این عنوان را از دست داد.

پیش از سفر به آنکارا خوب است اطلاعاتی کلی راجع به مقصدتان بدانید. در این قسمت توران گشت مطالبی مفید و جذاب درباره ی این شهر بیان می کند:

 زبان مردمان آنکارا: ترکی استانبولی

پول رایج در آنکارا: ترکیش لیر یا تله که هر لیر تقریبا معادل 2,334 تومان است. (24 بهمن 98)

اختلاف ساعت با تهران: ۳۰ دقیقه جلوتر

جمعیت: آخرین بار در سال ۲۰۱۴ سرشماری شده و میزان جمعیت این کلانشهر ۴٬۳۳۸٬۶۲۰ نفر بوده است.

موقعیت اقتصادی: از قرن ها پیش صادرات پر رونقی داشته و انواع محصولات دامی و کشاورزی را به شهر و کشورهای دیگر صادر می کرده است و امروزه هم مهم ترین مرکز اداری و تجاری کشور ترکیه به حساب می آید.

سوغات آنکارا: لباس ، وسایل تزئینی ، تسبیح ، صنایع دستی.

نکات فرهنگی:

پیش از سفر به شهرهای مختلف در کشورهای خارجی بد نیست که کمی با فرهنگ مردم آن سرزمین آشنا شوید، در اینجا مروری داریم بر برخی نکته ها درباره بومیان آنکارا.

  • مردم خونگرمی هستند و رفتار خوبی با گردشگران دارند.
  • محلیان دست پخت بسیار خوبی دارند.
  • آنکارا از لحاظ صنعتی و تجاری نیز نقش مهمی در ترکیه ایفا می کند ؛ به همین دلیل روزانه افراد زیادی به آن رفت و آمد دارند. در قدیم این شهر را با داشتن محصولاتی چون انگور ، عسل ، گلابی و… می شناختند ؛ اما امروزه آنتالیا به پایگاه کشاورزی ترکیه تبدیل شده و تمرکز کاشت و برداشت این محصولات دیگر در آنکارا نیست. علاوه بر این آنکارا یکی از خشک ترین مناطق ترکیه است و حالا به دلیل ساخت و سازهای زیاد، زمین های آن اغلب به مجتمع های تجاری و مسکونی تبدیل شده اند.
  • شهر شلوغ و پر سر و صدای آنکارا یکی از قدیمی ترین مناطق ترکیه است و متاسفانه افراد زیادی به این نکته واقف نیستند. بناهای تاریخی متعددی از دوران امپراتوری هیتی، فریگاری، هلنیستی ، رومی ، بیزانس و عثمانی در این شهر به یادگار مانده که البته بسیاری از آن ها در طی جنگ های گوناگون از بین رفته و یا آسیب دیده اند اما با این حال باز هم آنکارا اهمیت تاریخی زیادی برای ترک ها دارد.
  • در میان مسافران آنکارا، کمتر فردی را می بینید که به دنبال تفریح و خوشگذرانی باشد؛ بیشتر افراد با اهداف تجاری و کاری به این شهر سفر می کنند؛ چرا که وزارتخانه ها ، شرکت های دفاعی و نظامی، سازمان هوافضا ، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر جمع شده اند و کارمندان و محصلانِ شهرهای دیگر هم برای انجام بعضی از کارهای اداری خود باید به آنکارا بروند.
  • علاوه بر همه ی نکاتی که ذکر کردیم باید بدانید که آنکارا از لحاظ سیاسی نیز بسیار مهم است و هم اکنون، احزاب عدالت و توسعه محافظه کار، مردم سالارِ جمهوری خواه و جنبش ملی راست افراطی در آن به صورت همزمان فعال هستند. این شهر در سال های اخیر نیز مورد حمله ی گروه تروریستی داعش قرار گرفته است که همین نکته بر شهرتش افزود، اما شمار گردشگرانش را کاهش داد؛ البته در حال حاضر امنیت کامل در این شهر برقرار هست و برای سفر به آن جای نگرانی نیست.

ویژگی های فرهنگی مردم ترکیه

آب و هوای  آنکارا

 آنکارا  به خاطر ارتفاع از سطح دریا و کوههای دور و بر، زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم وخشک دارد، برای همین بهتر است حول و حوش بهار یا پاییز که هوایش معتدلتر است به آن جا سفر کنید. اصلی ترین خیابان شهر، بلوار آتاتورک است: بلوار پهن و زیبایی که از بخش قدیمی آنکارا در شمال شروع می شود و حدود پنج و نیم کیلومتر به سمت جنوب کشیده می شود. اگر کوچه پس کوچه های قدیمی و رستوران ها و کافه هایی با سقف های چوبی و دکور قدیمی را دوست دارید، سمت بخش قدیمی آنکارا بروید که از میدان اولوس شروع می شود.

میدان را می توانید از روی مجسمه ی سوار بر اسب آتاتورک که وسطش گذاشته اند، بشناسید. بد نیست توی کوچه های سنگ فرش آن اطراف قدمی بزنید، قصر زیبای اولوس را ببینید، توی بساط دست فروشها سرکی بکشید و یا مغازه های فرش و آنتی کفروشی را تماشا کنید. فرشهای کوچک خوش نقش و نگار که راحت توی چمدان جا میشوند، ظرف های نقره، آینه های چوبی در دار و جواهرات قدیمی، از جمله سوغاتی هایی هستند که حال و هوای زندگی سنتی آنکارا را در خود دارند. هنر خیابانی هم به خاطر هنرنمایی نقاش هاو نوازنده ها در این حوالی، سرگرمی خوبی برای مسافران است. بلوار آتاتورک را که به سمت جنوب بیایید، نبش بلوار قاضی مصطفی کمال، از ابتدای بخش جدید آنکارا با هتلها، رستورانها، کافه ها و مراکز خرید لوکس و مدرنش سر در می آورید. دو کیلومتر جلوتر می رسید به کاوا کلیدره که از محله های شیک و تر و تمیز آنکاراست و در جای جایش خانه های زیبا، هتل های گران قیمت و سفارت خانه های خارجی ساخته اند. برج مشهور آتاکوله هم روی تپه ای در همین منطقه واقع شده. آتاکوله هم مرکز خرید دارد، هم سینما و هم رستوران گردان و آسانسور شیشه ای. یک شام دوست داشتنی در رستوران گردان این برج با چشم انداز زیبای آنکارا در شب، حال و هوای خوبی به سفرتان می دهد.

غذاهای آنکارا

انتخاب غذا در رستورانهای آنکارا خیلی سخت نیست و کم پیش می آید ذائقه ی ایرانی خوراک های ترکی را نپسندد. اسکندرکباب، سیرابی و کوفته به همراه ماست و سس های تند از غذاهای پر طرفدار ترکیه هستند و برای دسر هم می شود باقلوا یا کادیف سفارش داد که با چای و قهوه سرو میشوند. پیشنهاد می کنیم 4 غذای پر طرفدار در آنکارا را بخوانید تا با طعم و ذائقه مردم آنکارا آشنا شوید.

غذاهای ترکی

موزه های آنکارا

گفتیم که آنکارا شهری است که حال و هوای سنتی اش را حفظ کرده است. طبعاً در چنین شهری موزه های دیدنی و جالبی هم پیدا می شود. موزه ی تمدن های آناتولیایی از مهم ترین موز ههای آنکاراست که داخلش از عصر پارینه سنگی گرفته تا دوره ی کلاسیک، چیزهایی دارد. موزه ی فرهن گشناسی هم هست که در بلوار طلعت پاشا، روبروی خان هی اپرا ساخته شده و مجموع هی نفیسی از هنرهای دستی دوره های سلجوقی و عثمانی را به نمایش گذاشته است.

مناطق دیدنی آنکارا

اگر فرصت داشته باشید که از شهر خارج شوید، کارا گل یکی از مناطق زیبای ترکیه است که در هفتاد کیلومتری شمال آنکارا قرار گرفته؛ مسیرهای کوه پیمایی،تپه های سرسبز و مناظر تماشایی دارد و یک قلعه ی باستانی مربوط به دوره ی عثمانی هم برای دیدن هست. با همین فاصله از سمت جنوب شهر، به باغ وحش آتاتورک میرسید که باغ گل، حیوانات مختلف و مسیرهای دوچرخه سواری اش، گزینه های خوبی برای وقت گذرانی در آنکارا هستند. خیلی از هتلها، حمام ترکی را به همراه ماساژ به سبک رومی ارائه میکنند. بسته به نوع هتل یا حمامی که انتخاب می کنید، ممکن است برایتان از چهل هزار تومان به بالا خرج بردارد، اما به امتحانش می ارزد. چشمه های آب گرمی هم اطراف آنکارا هست که برای استراحت و آرامش مفیدند.

حمل و نقل در آنکارا

حمل و نقل در آنکارا به انتخاب خودتان بستگی دارد. تاکسی ها موظفند از تا کسی متر استفاده کنند، با اینحال کرایه ها در مقایسه با ایران کمی گرا نتر است. برای کم کردن هزینه می توانید از مترو، اتوبوس و مینی بوس استفاده کنید که همه جای شهر را پوشش می دهند و معمولاً در ایستگاه هایشان نقشه ی راهنمای شهر را هم دارند. هتل هم از همه مدل و همه قیمت پیدا می شود، هم گران و هم ارزان.

حمل و نقل در شهر آنکارا

وضعیت بهداشت:

آنکارا و به طور کلی ترکیه، از لحاظ بهداشتی در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال و مادران در زمان وضع حمل تا مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است؛ اما هنوز هم ترکیه باید موانع زیادی را از پیش رو بردارد تا به معیارهای مورد نظر اتحادیه ی اروپا برسد. باید توجه داشته باشید که آنکارا وسعت و جمعیت زیادی دارد ؛ اما با این حال مسئولانش توانسته اند سطح بهداشتی و درمانی این شهر را تا میزان قابل توجهی ارتقا دهند.

وضعیت تحصیلی:

 آنکارا از لحاظ فرهنگی و آموزشی وضعیت بسیار خوبی دارد ؛ چندین سالن تئاتر و سینما و اپرا در آن ساخته شده و دانشگاه های معتبری نیز در آن فعالیت می کنند که از میان آن ها می توان به دانشگاه آنکارا ، بوشکن ، تد ، صنعت حمل و نقل  ، کانکایا ، غازی و… اشاره کرد.

 

  • دیجی بانو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی